Van de Deimt naar "de Deimt". - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Anita Schuring - WaarBenJij.nu Van de Deimt naar "de Deimt". - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Anita Schuring - WaarBenJij.nu

Van de Deimt naar "de Deimt".

Blijf op de hoogte en volg Anita

17 Maart 2013 | Hongarije, Csemő

Hallo beste lezers uit Nederland. Het is al weer een tijdje geleden dat ik wat van me heb laten horen. Bij ons gaat het goed. Ria gaat nog eens per maand een week naar Nederland werken en dat bevalt prima. Ook met haar gezondheid gaat het goed.
De winter is gelukkig bijna achter de rug. Vorige week hebben we de moestuin gefreesd. We mochten deze gebruiken van een Nederlands echtpaar die in de buurt woont. We hadden vorige week prachtig weer; konden in T-shirt buiten lopen want het was rond de 16 graden. Helaas (want ik ben de winter nu ook wel zat) kregen we gisteren te maken met sneeuw. Er ligt ongeveer 15 cm sneeuw, dus kunnen we buiten weer weinig doen. De verwachting is dat het volgende week weer een stuk warmer wordt en dan ga ik de moestuin inzaaien. Ik hoop dit jaar 2 keer te kunnen oogsten. Verder ben ik dit jaar van plan meer aardappelen te verbouwen en heb de moestuin iets groter gemaakt, op papier al weer het een en ander uitgestippeld waar wat moet komen. Ik ben tot die tijd in de schuur bezig een oud sleutelkastje op te knappen. Kacheltje aan en wie doet je wat.
Met de honden gaat het ook goed. Yentl wordt steeds makkelijk en rustiger, al moeten we haar wel in de gaten houden, want ze kan ongemerkt spullen van tafel pakken en op gaan kauwen. Ook hebben we vorige week verf uitgezocht voor het huis, de schuur en de carport. Het is geel geworden, met een tikkeltje oranje er in. De verf is besteld en ongeveer over 3 weken kan het huis geverfd worden. We zijn erg benieuwd, het zal wel wennen worden als je huis er ineens heel anders uitziet! Ook hoop ik binnenkort oude stenen te ontvangen. Het zijn echt tweedehands stenen, extra groot en geven een landelijke sfeer. We gaan zelf het pad aanleggen. Een naar de schuur en een richting kippenhok. Ik heb reuze zin om ermee te beginnen. Wat mij betreft mag de lente vandaag beginnen…..


  • 17 Maart 2013 - 13:25

    Karin:

    Leuk om weer wat van jullie te horen!
    Succes met alles en tot mails Ria.
    Groetjes van Karin

  • 17 Maart 2013 - 15:04

    Ggriesheimer:

    nu ik zag het op internet staan dat hongarije aardig in de ban waren van het winterweer,waneer houd dit nu eens op.
    maar jullie doen het gelukkig prima daar samen.
    nu wij komen 22 mei die kant op dus komen zeker eens kijken.
    groetjes ger en nel

  • 17 Maart 2013 - 20:06

    Conny:

    Hey meisjes,
    Leuk om van jullie te horen. Ook hier smachten we naar lentewweer. Het is al wel een stuk langer licht. Nu de warmte nog. En hopelijk ook mooie bloesems.
    Liefs van ons voor jullie

  • 21 Maart 2013 - 15:59

    Lia:

    Hoi Anita,

    ik vind het altijd leuk om je berichtjes te lezen. De foto's vind ik ook altijd leuk. Ik hoop voor jullie, en ook voor ons, dat de lente eindelijk eens komt en ook een poosje blijft. Vandaag dwarrelde er af en toe nog een verdwaalde sneeuwvlok naar beneden.

    Vr. gr Lia

  • 09 April 2013 - 21:46

    Dorien Aalders:

    hallo Anita en Ria
    leuk om jullie verhalen te lezen, het ziet er allemaal schitterend uit.
    ben ook benieuwd naar foto,s van het geheel , maar ook van de moestuin.
    Succes met alles,
    groet, Dorien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 07 Mei 2011
Verslag gelezen: 588
Totaal aantal bezoekers 109069

Voorgaande reizen:

29 April 2011 - 30 November -0001

Van de Deimt naar "de Deimt".

Landen bezocht: