Van de Deimt naar "de Deimt". - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Anita Schuring - WaarBenJij.nu Van de Deimt naar "de Deimt". - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Anita Schuring - WaarBenJij.nu

Van de Deimt naar "de Deimt".

Blijf op de hoogte en volg Anita

31 Oktober 2012 | Hongarije, Csemő

Hallo allemaal, even een bericht uit Csemö. Het gaat goed met ons. We zitten nu ook in de herfst, na een lange en warme zomer. Twee weken geleden liepen we nog in korte broek en gisteren lag er sneeuw. Zo snel kan het dus gaan. We zijn inmiddels klaar voor de winter. De gastank is gevuld en het hout voor de kachel is binnen en al onderdak.
We hebben er ook een nieuw huisgenootje bij; Yentl. Toen wij een paar weken geleden dachten een hondje te krijgen uit het asiel te halen, wat achteraf gezien niet doorging, waren we toch wel wat teleurgesteld. Een paar dagen later echter, belden Henk en Lieke dat er een hondje bij hun was aangelopen wat niet weg wilde en daar de hele dag rondliep. Of wij daar belangstelling voor hadden, anders zouden ze haar de volgende dag naar het asiel brengen. Dus gingen wij daar ’s avonds nog heen. Het was een boerenfox terriër. Ze was erg lief en wilde erg graag op schoot zitten om geknuffeld te worden. Nou dan ben ik gelijk verkocht. We besloten het hondje mee te nemen en haar de naam Yentl te geven. Als het niet zou gaan, konden wij haar alsnog naar het asiel brengen. Gelukkig ging het erg goed met Whoopi en Yentl. Ze kunnen elkaar goed verdragen. Maar het is wel een “spring in het veld”. Dat zijn we niet gewend want Whoopi is heel rustig en bijna flegmatiek. Yentl is geen knappe hond, maar wel koddig en we kunnen erg om haar lachen. Ze is bij de dierenarts geweest voor haar vaccinaties en deze schatte haar 1.5 jaar oud. En nu maar proberen haar een beetje op te voeden, want je merkt dat ze nog niets geleerd heeft.
Nu de carport klaar is zijn we bezig om de inboedel wat te verdelen. De schuur wil ik graag gebruiken als klus- en hobbyruimte en de berging van de carport is meer bedoeld voor opslag van fietsen, grasmaaier e.d. De moestuin is zo goed als leeg (op de boerenkool na) en de wortelen, aardappels en prei zijn opgeslagen voor de winter. Deze zijn nu nog in de schuur maar moeten binnenkort in de opslagruimte van de waterput. Deze is ongeveer 2 meter diep en daar vries het ’s winters dus niet. Ik ben nog aan het brainstormen hoe ik dit het beste kan doen. Waarschijnlijk in aardappelkistjes opstapelen. Deze kistjes heb ik van mijn neef Albert gekregen, die op de boerderij woont waar ik geboren ben. De kistjes waren van mijn vader en het leuke daarvan is dat zijn naam en woonplaats erop staat. Ben ik dus erg blij mee.
Nou dat was het weer even voor nu. Graag tot een volgende keer….. Groeten van Ria en Anita

  • 31 Oktober 2012 - 12:05

    Jeltje:

    hoi anita en ria
    wat een lief hondje hebben jullie
    ziet er erg mooi en schatig uit
    ik vind het ook wel leuk voor woopi
    heeft woopi gezelschap

    groetjes jeltje

  • 31 Oktober 2012 - 12:24

    Ger Griesheimer:

    nou dat hebben jullie prima gedaan en wat een dotjes,ben dan ook blij dat er van dit soort mensen bestaan.

    nu ik hoop dat jullie er veel geluk mee hebben,maar ook voor jullie samen grandioos wat jullie allemaal doen knap hoor.groetjes uit lelystad ger

  • 31 Oktober 2012 - 18:38

    Hebelien:

    Hoi Anita en Ria,
    Wat leuk, die gezinsuitbreiding. Zo lelijk is Yentl toch niet, ik vind hem er wel leuk uit zien.
    Wat een mooi verhaal van die aardappelkistjes. Heel leuk om zoiets te hebben van je vader.Kan me echt voorstellen dat je er heel blij mee bent. Lieve neef hebben we!!

    groetjes van ons uut Harpel

  • 31 Oktober 2012 - 19:24

    Marjolein:

    Hoi
    Wat een schatje, die Yentl. ZO lief met Whoopi daar op het kleed. Zijn al wel maatjes zo te zien. Yentl komt in een warm bad bij jullie, wat een bofkont. Jullie komen de winter wel door zo te zien met jullie groente. Heel wat werk verzet zo in de tijd dat jullie er nu zijn. Leuk hoor.
    De groetjes van ons uit de Deimt.

  • 31 Oktober 2012 - 20:10

    Karin Heideman-Kamphuis:

    Hallo Ria en Anita,

    Fijn dat het goed met jullie gaat.
    Ria ik ben je zeker niet vergeten, zodra alles wat rustiger is stuur ik je een privémail.

    Hartelijke groeten van Karin

  • 20 November 2012 - 08:56

    Ria Van Lune:

    Hallo Ria en Anita

    Dat is wel heel lang geleden,dacht ik moet er nu maar even voor gaan zitten.
    Alle verslagen gelezen en de foto's bekeken.wat hebben jullie het super daar gemaakt.
    En wat zijn jullie druk geweest..maar het zal wel een heerlijk gevoel geven het resultaat!!!
    En gaat het ook het op en neer gaan naar nederland??
    En een leuk hondje erbij en dat het ook goed gaat met elkaar..super.

    heel veel liefs van mij Ria

  • 28 November 2012 - 19:20

    Donalda:

    Lieve anita en ria,

    WAUW wat een project !!! Heel mooi zeg. Dat is lang geleden maar moest ineens aan jullie denken en via google kwam ik hierop uit. Ik zou je graag mailen maar weet niet naar welk adres, misschien zou je me dit willen toemailen ???
    Groetjes Donalda, Guus en onze kleine Jasper

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 07 Mei 2011
Verslag gelezen: 704
Totaal aantal bezoekers 109068

Voorgaande reizen:

29 April 2011 - 30 November -0001

Van de Deimt naar "de Deimt".

Landen bezocht: