Van de Deimt naar "de Deimt". - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Anita Schuring - WaarBenJij.nu Van de Deimt naar "de Deimt". - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Anita Schuring - WaarBenJij.nu

Van de Deimt naar "de Deimt".

Door: anitaschuring

Blijf op de hoogte en volg Anita

04 Februari 2012 | Hongarije, Csemő

Hallo allemaal. Na een lange tijd van afwezigheid op deze site wordt het weer eens tijd wat van me te laten horen. Allereerst; het gaat hier goed. We hebben een rustige herfst achter de rug. Je kon een paar weken geleden, als je wilde, rustig uit de wind in de zon koffie drinken. Dat is nu wel anders. Ook in Nederland heeft de winter toegeslagen zag ik op TV. Ik had stille hoop dat de elfstedentocht dit jaar door zou gaan maar de sneeuw heeft waarschijnlijk roet in het eten gegooid.
De feestdagen, ook al lijkt dat nu al weer lang geleden, zijn we goed doorgekomen. De eerste kerstdag waren we met z’n tweetjes en hebben lekker aangerommeld, kerstfilms gekeken en spelletjes gedaan. Tweede kerstdag moesten we ons echt opdoffen want we waren uitgenodigd voor een brunch bij een Nederlands echtpaar. Ze hadden meerdere Nederlanders uitgenodigd (die we overigens ook kenden). Het was erg gezellig. Toen is het idee ontstaan om een keer per week een spelletjesmiddag te organiseren. (we lijken wel een stel bejaarden die eens per week naar de bingo gaan). Deze middag organiseren we ook om elkaar wat meer te zien, omdat je anders de hele winter bijna niemand anders ziet.
Ria gaat elke maand een paar dagen naar Nederland voor haar infuus. Met haar gaat het gelukkig ook goed. Zij logeert dan bij 2 vriendinnen van ons in Dronten.
30 december was ik jarig en mocht 50 jaar worden. Ik had er bewust voor gekozen om hier geen poespas van te maken. Het was dan ook lekker rustig. Ria kwam die middag terug uit Nederland en ’s avonds kwamen Marcel en Patricia en 2 andere vrienden die bij hen logeerden op visite. Oudejaarsdag kregen we mijn zus en zwager met 2 kinderen te logeren. We hebben oud en nieuw rustig aan gevierd. Om 12 uur ’s nachts konden we in de verte in Csemö vuurwerk zien en horen. We hebben die week veel spelletjes gedaan. Het weer was er niet echt voor om dingen buiten te ondernemen, het was te guur. Na deze week waren we weer met z’n tweetjes.
Momenteel ligt ook hier 10 cm sneeuw en het sneeuwt nog steeds. Het is overdag ongeveer
7 en ’s nachts rond de 15 graden onder nul. We hebben vorige week de houtkachel aangehad en het blijkt inderdaad dat deze kachel het hele huis kan verwarmen. We doen dan alle deuren open zodat de warmte vanuit de kamer de hal in kan en vanuit de slaapkamer ook andere ruimtes kan verwarmen. De laatste paar dagen hebben we de vloerverwarming in huis aangehad. Dat is heel lekker, want je kunt heerlijk op je sokken rondlopen zonder koude voeten te krijgen. Omdat we veel ramen in de kamer hebben, geeft het zonlicht ook nog eens extra warmte.
Toch heb ik wel weer veel zin in de lente, er zijn nog veel dingen die ik graag wil doen. Zo zijn er plannen om een kippenhok te bouwen en een carport. En natuurlijk niet te vergeten graszaaien en de moestuin aanleggen. Het idee is om de carport samen met mijn zwager te bouwen. Het plan is nog niet concreet en of het er echt van komt weet ik nog niet. We zullen zien….


  • 04 Februari 2012 - 11:45

    Connny:

    Ik zat net aan jullie te denken, toen het mailtje binnenkwam. Ik moest vanmorgen met Denzell naar Putten voor een volleybalwedstrijd. In Lelystad slipte ik al een keer en zag een lantaarnpaal erg dicht naast mijn voordeur!! AFijn alles goed afgelopen en ook nog 2 wedstrijden gewonnen van de 3.
    Ik ben blij te lezen dat jullie je knusse huis ook goed warm kunnen blijven stoken. Dat is met deze temperaturen wel prettig om van op aan te kunnen.
    Binnenkort probeer ik wel weer 's te skypen. Tot gauw ziens, hoors!!!
    Liefs, Conny en aanhang

  • 04 Februari 2012 - 14:43

    G.griesheimer:

    nu dat was leuk weer iets van jullie tehoren.waarom moet anite een infuus hebben is het ernstig of valt het mee hoop van wel.
    nu dit jaar kom ik ook met een groep naar csemo dus dan zien we elkaar misschien.nu ik wens jullie het beste en de groetjes van ons ger en nel

  • 12 Februari 2012 - 11:16

    Monique:

    Een leuk verslag weer! Zijn we weer helemaal op de hoogte<

    Groetjes Monique +Fam

  • 09 Maart 2012 - 19:31

    Gerda Koknel:

    Hallo Anita,

    Ik hoorde van Jacqueline dat jullie in Hongarije zitten/wonen? Zoeven ontdekte ik je website en omdat we lang geen kontakt hebben gehad en het leven voor een ieder gewoon verder gaat, was ik benieuwd of jullie geemigreerd zijn of drukdoende voor de bouw van een vakantiehuis? In ieder geval is het fijn om te lkezen dat het goed gaat met jullie. Hartelijke gr. van ons

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 07 Mei 2011
Verslag gelezen: 701
Totaal aantal bezoekers 109072

Voorgaande reizen:

29 April 2011 - 30 November -0001

Van de Deimt naar "de Deimt".

Landen bezocht: