Van de Deimt naar "de Deimt" - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Anita Schuring - WaarBenJij.nu Van de Deimt naar "de Deimt" - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Anita Schuring - WaarBenJij.nu

Van de Deimt naar "de Deimt"

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

28 Maart 2012 | Hongarije, Csemő

Hallo allemaal,
Na een lange tijd van afwezigheid, weer eens een verhaal van mij. We zijn de winter goed doorgekomen.
Nu de lente is begonnen, (overdag 20 graden) zijn we druk bezig met het maken van een kippenhok. De omheining is al klaar en we leggen momenteel de laatste hand aan het kippenhok. We hopen binnenkort een paar kippen te houden, de haan mag thuisblijven. Voor de gezelligheid en natuurlijk ook voor de eitjes. Morgen krijgen we een freesmachine van Nederlandse kennissen en gaan we de tuin omwoelen om daarna kunstmest te strooien. Vervolgens wordt het een kwestie van aardappelen poten en zaaien en flink water sproeien. Het zand is hier kurkdroog dus er moet elke dag flink water gesproeid worden.
Aankomende maand krijgen we weer visite. Ria haar vader komt een week, een vriendin uit Lelystad en een vriendin uit Dronten met haar man komen de Paasdagen. Dus alweer reuring genoeg. Ria haar vader wil ons graag helpen met de tuin. Er moet nog genoeg gras gezaaid worden, dus hij hoeft zich niet te vervelen. Verder zijn we van plan om deze zomer zelf een carport te bouwen. Onze zwager heeft aangeboden om te helpen, dus dat slaan we natuurlijk niet af. We moeten nog wel een datum plannen.
Verder gaan we nog elke week naar Hongaarse les. Het wordt steeds lastiger, maar onze woordenschat wordt gelukkig steeds groter. Ook tennis ik nog een keer per week 2 uur maar of dit in de zomer bij 30 graden vol te houden is betwijfel ik. We zullen zien.

• 28 Maart 2012 - 19:45

Monique:

Weer een leuk verhaal anita! Hoe vind woopi de kippen?? Ben benieuwd! En is er ook al een 2e hond?

Groetjes!!

• 28 Maart 2012 - 22:33

Astrid:

Wat zijn jullie toch een stoere wijven! Het kippenhok ziet er puik uit. Knap stukje werk hoor meiden!!!
    Dikke kus van us!

• 31 Maart 2012 - 18:07

Franska En De Rest:

Hallo Dames,
    Ook even een kleine reactie van uut de polder.
    Nog even en dames wordt veranderd in boerinnekes. Kippen, aardappels en misschien ook nog wel siepels!! (ha,ah).
    Hier zit alles erin. Het is hier de laatste paar dagen koud. Was ook al een paar dagen heerlijk.
    Dus jullie gasthuis wordt ook al weer gebruikt. Wij zijn ook zeker nog van plan om een keertje te komen kijken, maar we plannen nog maar niets.
    Wij wensen jullie fijnen paasdagen!!!
    Doen ze daar ook aan 2e paasdag???

groetjes Franska en de rest