Van de Deimt naar "de Deimt". - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Anita Schuring - WaarBenJij.nu Van de Deimt naar "de Deimt". - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Anita Schuring - WaarBenJij.nu

Van de Deimt naar "de Deimt".

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

15 Mei 2012 | Hongarije, Csemő

Hallo allemaal,
Na 2 weken van prachtig weer (ongeveer 30 graden) krijgen we de aankomende week wat kouder. Het zal rond de 17 graden worden. In “de Deimt” gaat alles goed. Vorige week was mijn zus een weekje op visite. Ria is 17 dagen in Nederland om te werken. Ze zorgt tevens voor 2 honden van onze vriendinnen in Dronten. Het is daarom extra fijn dat mijn zus een week is geweest, anders is het wel een hele lange periode dat je alleen bent. We hebben niet veel gedaan vorige week. Bezoeken aan de groentemarkt en de boerenmarkt. Ik heb vorige week ook weer een stuk gras gezaaid. Langzamerhand wordt het hele erf wat groen.
Met de moestuin gaat het goed. Elke avond sproeien en het begint al aardig op een moestuin te lijken. De aardappelen doen het prima. Ze groeien als kool! Vorige week heb ik sperziebonen gepoot en ook deze komen al boven .
Met de kippen gaat het ook goed. Ik krijg bijna elke dag een ei, soms twee per dag. Alleen, er is een probleem met een van de kippen. Ze vliegt constant over het hek en loopt dus vrij over het erf. Op zich is dat niet zo erg, maar ze is erg nieuwsgierig en als we op de veranda zitten, komt ze er gezellig bij. Ze sprong zelfs een keer bij mijn zus op de leuning van haar stoel. Die was daar niet van gediend. Ze heeft nu de naam “chicken tonight” gekregen. Als ze niet oppast, verdwijnt ze in de pan. (grapje hoor, ze zullen waarschijnlijk allemaal doodgaan van ouderdom). Ik heb haar daarom gisteren geprobeerd te kortwieken. Ik pakte haar op mijn schoot en knipte haar vleugelpinnen af met het idee dat vliegen verleden tijd was. Maar het was ijdele hoop. Ik heb tot 3 keer aan toe de veren korter geknipt maar nog steeds loopt ze op het erf. Op zich is dat niet erg maar wel het feit dat ze op de veranda poept!! Het zou fijn zijn als je een kip zinnelijk kon maken, maar helaas. Met chicken tonight en Whoopi gaat het ook goed. Ze kunnen goed met elkaar overweg en doen elkaar niets.
Aankomende week zal ik het huis weer schoonmaken en ook buiten zijn nog genoeg klusjes te doen. Nu maar hopen dat het snel zaterdag wordt, want dan komt Ria weer thuis.

  • 15 Mei 2012 - 16:31

    Marjolein:

    Ha ha dat is lachen met die kip. je hebt alles goed onder controle, behalve die ene kip.
    Gaat goed met de groentes zo te zien, is dat het stuk grond achter de schuur???
    Groetjes ook van Anne en Carmen . Doei

  • 15 Mei 2012 - 19:28

    Conny:

    Leuk om weer wat van je te horen en ook te zien.
    Nog een paar nachtjes en dan is Rietje er weer!!
    Liefs, Con

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 07 Mei 2011
Verslag gelezen: 475
Totaal aantal bezoekers 109082

Voorgaande reizen:

29 April 2011 - 30 November -0001

Van de Deimt naar "de Deimt".

Landen bezocht: