Van de Deimt naar de "Deimt'. - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Anita Schuring - WaarBenJij.nu Van de Deimt naar de "Deimt'. - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Anita Schuring - WaarBenJij.nu

Van de Deimt naar de "Deimt'.

Blijf op de hoogte en volg Anita

30 September 2012 | Hongarije, Csemő

Hallo allemaal, zo aan het eind van de zomer nog even een berichtje uit Csemö. Om jullie misschien even jaloers te maken; wij lopen nog in korte broek en hemdje, het is momenteel 26 graden. Wel is de verwachting voor volgende week rond de 23C. De carport is inmiddels klaar en ook is de waterpomp aangesloten op het huisnet. We hebben nu goed drinkwater zonder bijsmaak, dus is het nu afgelopen met flessen water sjouwen vanuit de winkel. Het bouwen van de pomp heeft wel weer het een en ander overhoop gehaald in de tuin. Dat zul je altijd zien, daar waar goed gras groeide, moest de ‘bobcat’ van de aannemer weer langs. Dus weer volop te doen in de tuin. De moestuin is bijna leeg. De boerenkool, spruiten en bieten staan er nog. De rest zit in de vriezer. Volgend jaar ben ik van plan om toch meer aardappelen te verbouwen, minder sperziebonen en meer andere groenten. Met het huis verven wachten we nog even tot volgend voorjaar. Dan kan namelijk alles in een keer gedaan worden, ook de carport.
Vorige week zijn we naar het dierenasiel geweest in Cégled (15 km). We willen er graag een pupje bij. Onze voorkeur gaat uit naar een Labrador maar hier is moeilijk aan te komen, dus dan maar naar het asiel. We hadden vorige week visite van mijn zus Aly en mijn nichtje Evelien. Met z’n vieren dus naar het asiel. We hadden een hele leuke pub uitgezocht en konden haar afgelopen vrijdag ophalen. Inmiddels hadden we al een bench geleend van Henk en Lieke, voer en een halsbandje gekocht. Toen we vrijdag bij het asiel aankwamen bleek ze verzegd te zijn aan een Duitse organisatie die bemiddeld in het herplaatsen van hondjes. (communicatiefout). Wij balen. Wij hadden haar het eerst gereserveerd, maar omdat deze organisatie het dierenasiel sponsort met voeding e.d. gingen zij voor. We hadden een enorme kater. Ria gaat woensdag a.s. weer naar Nederland en als ze terugkomt gaan we weer kijken, maar dan in een andere gemoedstoestand. Dus afwachten maar.
We houden jullie op de hoogte.
Groeten Ria en Anita

• 30 September 2012 - 18:35

Ggriesheimer:

nu ik ben dit jaar ook in hongarije geweest met een groep,ik vond het uit de kunst daar lekker rustig.
    heb dan ook geen pijn gehad van mijn rug en been alles ging daar oke,zeker van de warmte.
    h.et enige waar wel last van had dat ze daar weinig engels en duits spreken.ook het geld daar had ik ook afentoe moeite mee.vond het ook jammer dat ik niet bij jullie langs kon gaan.maar misschien de volgendekeer.
    nu meiden heel veel succes daar en wat jullie doen is klasse.groetjes ger griesheimer

• 30 September 2012 - 18:50

Jeltje:

hoi anita en ria
    wat jammer dat je nog geen pupie heb
    ik hoop voor jullie als jullie zo snel een pupie hebben
    ik heb jullie verhaal gelezen
    wel mooi stuk
    hier is het koud weer

groetjes jeltje

• 30 September 2012 - 19:18

Franska:

Kom net binnen en zie een mailtje van jullie.
    Fijn hoor, even weer ge-updated te zijn.
    Het is hier geen 26 graden, maar heerlijk weer om buiten te zijn.
    Bij ons moeten nog gedeeltelijk de uien naar binnen.
    En dan natuurlijk nog de bieten.
    Maar zoals ik lees kunnen wij bij jou supervers eten!!!
    Wij de aardappels en uien dan zorg jij voor de groente en vlees!!!
    Jammer dat de tuin weer gedeeltelijk opnieuw moet, zit je natuurlijk niet op te wachten.
    Zijn er nog dingen wat perse af moet voor de winter komt????

We bellen wel weer es.

Groetjes daar

Franska en Co

• 30 September 2012 - 20:40

Elma En Mjon:

Hoi Ria & Anita,
    Bedankt voor de update van jullie wel en wee. Wat een vervelende tegenvaller; die pup uit het asiel die naar de organisatie is gegaan... Kunnen jullie dit een volgende keer voorkomen?
    We hopen dat jullie daar een leuk maatje kunnen vinden voor Whoopie, dat verdient ze wel, die schat.
    De Carport klaar, het water in orde en nog steeds lekker weer daar. Goed om te horen.
    Elma heeft nog een weekje vrij en ik mag morgen weer gaan werken. De vakantie samen was heerlijk relaxed. Zo te lezen hebben ook andere mensen plezier van dit "Hongarije-effect".
    Lieve groeten uit Sprang-Capelle, Elma & Mjon

• 23 Oktober 2012 - 22:38

Annet:

Hoi Anita en Ria,
    Alles goed? Zo te lezen gaat het goed en vermaken jullie je prima.

Ik heb de foto's even bekeken. Zit die uil bij jullie in het bos? Volgens mij moet dat een enorme uil zijn. En die soort van specht is ook wel heel bijzonder. Zitten die bij jullie in het vogelhokje ;-)

De eerappels zijn net sinds gisteren van het land. De boeren zijn druk bezig om de eerappels eruit te krijgen. Ook is er hier en daar al mais van het land. Er is een kleine stormpje gewest en er is wat mais her en der omgeknakt. Dat moest er al af.

Hier was het afgelopen weekend ook nog kortebroeken en tshirt weer. Ongelofelijk he, zo laat in het jaar. Het was gisteren ook de hoogst gemeten temperatuur op die dag ooit gemeten. Bij jullie lekker warm lees is.

Maar vandaag al weer frisjes. De blaadjes worden al weer mooi rood-geel gekleurd en zullen er dit weekend wel afvallen met een beetje vorst.

Groetjes en we lezen wel weer een verhaaltje van je. Leuk de foto's erbij, krijg je een beetje een idee hoe jullie wonen.

Gaan jullie er ook veel 'op uit' in de omgeving om dingen te bekijken?

Groetjes Annet Schuring, Hans en Mark

• 29 Oktober 2012 - 20:03

Jolande Nijdeken:

lieve an, kun je me ajb even mailen, ik ben je adres kwijt, want had een knots van een virus. En ik wil je graag mailen, vandaar!