Van de Deimt naar "de Deimt" - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Anita Schuring - WaarBenJij.nu Van de Deimt naar "de Deimt" - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Anita Schuring - WaarBenJij.nu

Van de Deimt naar "de Deimt"

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

29 April 2012 | Hongarije, Csemő

Hallo allemaal, weer even een update…
Vandaag is het en heugelijke dag. We hebben er 4 nieuwe kippen bij. Na een lange tijd aan het kippenhok te hebben gewerkt, zijn we vanochtend met een vriendin naar de boerenmarkt in Nagykörös geweest en hebben daar 4 kippen gekocht. In een kartonnen doos, hup zo in de kofferbak. We hebben ze eerst een uur in het hok gelaten om te kunnen wennen. Daarna het luik opgedaan en ja hoor, na al enkele minuten kwam de eerste kip naar buiten. Ze moest wel aan het trapje wennen. Whoopi stond erbij de blaffen maar de kip trok zich er niets van aan. Ze zijn totaal niet wild en eten al bijna uit mijn hand. Ik zal een paar foto´s van de kippen toevoegen. De laatste foto is een hop, een vogel die inmiddels in Nederland niet meer voorkomt.
Woensdag gaat Ria met onze vriendin van Lelystad terug naar Nederland. Ze blijft dan 15 dagen weg. Wel erg lang hoor maar gelukkig komt mijn zus een week logeren. Het volgende project wat we gaan aanpakken is een straatje leggen van het huis naar de schuur. Ik schat ongeveer 20 meter. We krijgen via de aannemer 1000 oude stenen en daarmee moet het lukken. Met deze oude stenen hopen we een landelijke sfeer te creëren. Aan het weer zal het niet liggen. Het is al een paar dagen rond de 30 graden en we lopen al in korte broek en in hemdje. De verwachting blijft ook goed. Nu maar hopen dat de stenen gauw komen. ..

• 30 April 2012 - 05:20

G.griesheimer:

Heel leuk hoor iederendag een vers eitje mooier kan je het niet krijgen.
    nu in aug komen wij met de gasten daar naar toe,endan kom ik zeker even kijken. en gelukkig gaat het weer goed met ria ook belangrijk vind het een toffemeid.
    groetjes uit lelystad ger griesheimer

• 30 April 2012 - 10:18

Aly Schuring:

Hallo Anita,

Ziet er leuk uit 4 scharrelende kippetjes. Verheug me nu al op elke ochtend bij het ontbijt een vers eitje.
    Tot 5 mei.

Groetjes, Aly.

• 14 Mei 2012 - 13:48

Lia:

Mooi gedaan Anita. Die kippen hebben een goed leventje zo. Nu maar hopen dat ze heel veel eieren gaan leggen.