Van de Deimt naar "de Deimt - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Anita Schuring - WaarBenJij.nu Van de Deimt naar "de Deimt - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Anita Schuring - WaarBenJij.nu

Van de Deimt naar "de Deimt

Door: Anita

Blijf op de hoogte en volg Anita

08 Juni 2012 | Hongarije, Csemő

Hallo allemaal. Het is weer tijd om wat van me te laten horen. Met ons gaat het goed.
Ria zit momenteel weer in Nederland. Ze komt volgende week dinsdag gelukkig weer thuis. Zelf ga ik dan de 15e een week naar Nederland om vrienden en familie te bezoeken
We hebben de laatste tijd goed weer, veel zon en rond de 27 graden. Dus lekker weer om buiten aan de slag te gaan. Ik ben druk bezig een terras aan te leggen van natuurstenen. Het enige probleem is dat ze allemaal stuk voor stuk verschillen van grootte en dikte. Dus puzzelen maar. De moestuin gaat ook goed. We hebben volop sla in de aanbieding en deze week heb ik al peultjes gegeten. In de moestuin staat nu ook een kas. Achter ons erf ligt nog een stapel puin wat nog door de aannemer opgeruimd moet worden. Daar lag ook een groot dubbel raam uit het oude huis. Deze hebben we naar de moestuin gesleept en moet dienen als kas. Ik ben bezig om hem helemaal kaal te schuren. Als dit klaar is krijgt hij een vrolijk kleurtje.
Zoals gezegd, ben ik ook met het terras bezig. Vandaag heb ik hulp gehad van Lucia. Lucia woont met haar man in Cégled (ongeveer 15 km hier vandaan ) en we komen regelmatig bij elkaar over de vloer. Als je met z’n tweeën bent is het toch veel gezelliger gaat het makkelijker en natuurlijk een stuk sneller.
Ook ben ik elke avond de tuin aan het sproeien. Dit is hoog nodig want de grond is weer erg droog. Het gras wat ik een paar weken geleden gezaaid heb, komt gelukkig wel goed door. Het wordt nu langzamerhand al aardig groen op ons erf. Bijkomend voordeel is dat het nu wel minder zanderig is en met name in huis merk je dat goed. Tot slot:
Toen ik vanavond zat te eten, hoorde ik steeds een getik. Het bleek een jong vogeltje te zijn die in de kachel was beland. Het raampje van de kachel zat dicht en hij vloog er constant tegen aan. Ik dacht verstandig te zijn door een oude handdoek over hem heen te gooien en hem zo naar buiten te kunnen laten. Ook had ik de deur van de kamer opengedaan in de hoop dat hij evt. naar buiten zou vliegen. Maar toen ik het glazen deurtje nog maar op een kier had staan, vloog hij al de kamer in, richting keukenraam. Gelukkig kon ik hem gelijk pakken, want hij was nog wat versuft. Ik heb hem maar snel naar buiten gebracht en hem zijn vrijheid teruggegeven.
Zo, dit was het voorlopig even. Uiteraard, als er meer nieuws aan het front is hier, zal ik jullie dat weer laten weten.


  • 08 Juni 2012 - 13:23

    Gea (Deventer):

    Hoi Anita en Ria,

    Wat een geweldig kunstwerkje hebben jullie van het terras gemaakt. Ik kan me voorstellen dat jullie daar straks heel fijn kunnen zitten.

    Gr. Gea.

  • 08 Juni 2012 - 20:14

    Mjon:

    Hoi meiden, leuk hoor...jullie nieuwe terras! goed gedaan, die puzzel. Ik doe t je niet na. Klinkt heerlijk, groenten uit eigen tuin.
    Fijn dat je samen met Lucia kunt klussen, dat schiet inderdaad beter op. Goeie reis allebei.
    Liefs, Elma & Mjon XXX

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anita

Actief sinds 07 Mei 2011
Verslag gelezen: 519
Totaal aantal bezoekers 109083

Voorgaande reizen:

29 April 2011 - 30 November -0001

Van de Deimt naar "de Deimt".

Landen bezocht: