Van de Deimt naar "de Deimt" - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Anita Schuring - WaarBenJij.nu Van de Deimt naar "de Deimt" - Reisverslag uit Csemő, Hongarije van Anita Schuring - WaarBenJij.nu

Van de Deimt naar "de Deimt"

Blijf op de hoogte en volg Anita

17 Februari 2014 | Hongarije, Csemő

Hallo allemaal. Na een stilte van een paar maanden weer een bericht uit Csemö.
We hebben een nare periode achter de rug, want in oktober is onze lieve hond Whoopi dood gegaan. We vonden haar na thuiskomst dood aan op het erf. Ze is slechts 7 jaar geworden. Mede omdat dit zo plotseling was heeft het een diepe impact op ons gehad. Raar om te schrijven, maar wat waren we blij dat we Yentl nog hadden, anders was het wel heel stil in huis geweest en het gemis nog groter.
Tussen Kerst en oud & nieuw hadden we onze vriendinnen uit Dronten op visite. Dit is ook niet geworden wat we er van verwacht hadden. Een van onze vriendinnen Astrid, is oudejaarsdag ziek geworden met als gevolg een opname in het ziekenhuis. Gelukkig is alles achteraf redelijk goed afgelopen. We waren van plan om 3 januari een nieuwjaarsborrel te geven en onze verjaardag alsnog te vieren. Er zouden 25 mensen komen en dat hebben we maar afgelast.
De winter is dit jaar nog niet erg streng geweest. We hebben een week sneeuw gehad (ongeveer 10 cm) maar kouder dan -12 C is het niet geweest. Maar dat kan nog komen. Vorig jaar in maart viel er ook nog sneeuw. In de winter valt er niet veel te doen. Als je wat klust, is het vaak in huis. Zo hebben we weer wat schilderijen opgehangen in de hal en mijn oude duiventil hangt nu ook in de kamer.
Wat ik wel doe is een keer per week naar het dierenasiel in Cegléd om honden uit te laten. Hier zag ik een hele leuke pup en in overleg met Ria hebben we besloten haar in huis te nemen. We gaan haar donderdag ophalen. Ik ben erg benieuwd hoe Yentl op haar reageert.
Verder kijken we weer erg uit naar de lente. We hebben in het najaar 2 bomen gepland. Anna Paulowna’s, snelgroeiende bomen met grote bladeren die veel schaduw geeft, winterhard is en goed tegen de hitte kan. Het plan is om de tuin verder aan te leggen. Dus weer plannen genoeg….

• 17 Februari 2014 - 15:01

Ger Griesheimer:

nu anita dat is heel erg om mee temaken,daar weet ik over mee tepraten,wij zijn ook onze kleinehond jordi
    verloren door het zwaar te verwonden een grote hond had dat op zijn geweten (was vals)
    helaas.ik hoop dat jullie geluk weer een beetje terug zal komen,en wij wensen jullie heel veel geluk en gezondheid.
    helaas zal ik zelf ook weer onder het mes moeten,mijn linker schouder is weer kapot en zal dan ook geopereerd worden 24 feb moet voor onderzoek en krijg dan te horen wanneer zal denk ik maart worden.
    graag ook even mijn email aanpassen komt steeds via tele2 binnen,maar die heb ik niet meer.
    heelveel groetjes van ger en nel.

• 17 Februari 2014 - 16:29

Karin Heideman:

Jammer dat alles niet gegaan is zoals jullie gehoopt hadden. Ik hoop dat de nieuwe hond goed reageert op Yent. Veel geluk samen toegewenst.

• 17 Februari 2014 - 18:44

Franska:

Hallo,

Bedankt weer voor jullie berichtje uit verweggiestan!!!

Soms kan het inderdaad heel anders lopen dan dat je graag wilt. Verder hoop ik dat straks zo'n jong puppie weer wat plezier voor jullie kan brengen, maar dat verwacht ik wel.

Hopelijk komt de lente ook vroeg op gang, dan is iedereen weer blij en lekker kunnen genieten van de buitenlucht.
    Hier is verder alles goed. We vonden het gezellig dat Ria een bezoekje heeft gebracht.
    Kijken jullie ook naar de Olympische Spelen. Wat doen de Nederlanders het goed met schaatsen!

Groetjes maar weer en tot een volgend schrijven/weerzien

Vanuut de Polder

• 17 Februari 2014 - 19:41

Gert:

hallo wijffies
    hoe is het jullie nieuwe liefde de hond? gaat het met lntl samen? leuk om toch weer eens wat te horen van jullie. dus niet uit het oof uit het hart. wij hopen per 1 maart naar ons nieuwe huis te kunnen gaan. het is mooi verbouwd en wij zijn er heel trots op.
    groeten maar weer en tot horens
    gert

• 17 Februari 2014 - 20:46

Lia:

Hoi Anita,

vreselijk dat je hond zomaar overleden is . Geen wonder dat dit een grote impact op jullie heeft. Zelfs als je er op voorbereid bent is het nog een grote klap. Laat staan zo onverwacht. Het nieuwe pupje boft dat ze bij jullie komt te wonen. Maak er maar een goed waakhond van.

tot over een paar maanden :-)

groetjes Lia

• 23 Februari 2014 - 13:01

Truus:

Hallo Ria en Anita,

Fijn weer iets over jullie te lezen, alleen niet zo positiefs. Maar met het nieuwe hondje bij jullie, komt het vast weer goed.
    En met de lente in aankomst, gaat het vast beter worden.

Liefs Truus

• 11 Mei 2014 - 20:20

Ria IJsakkers:

Ha Anita! We zitten hier vlak bij jou in Boedapest en al Googlelend op jouw naam en waar ben je nu je site gevonden en vol interesse en bewondering gelezen! Niet alleen maar gemakkelijk om hier te ' boeren'! Tijd voor een ontmoeting? Hier of bij jullie thuis? We zijn tot a.s. Donderdag in Boedapest. Ik weet niet hoe ver Csemo van Boedapest af is? We zijn hier met de trein gekomen. Ons telnr 06 52020716 Ik hoop van je te horen! Liefs, Ria